Return to Content
14.06.2017

Betaling med armbånd på festivalen

Festivalbåndet ditt fungerer som din ‘lommebok’ på Verven og brukes til all handel på området. På nettsiden til vår samarbeidspartner Intellipay oppretter du brukerkonto og registrerer billetten eller armbåndet ditt. 

Registrer billett:
Du skal bruke billettnummeret ditt (16 siffer)
– Har du en julepakke billett finner du billettnummer på baksiden av billetten. Nede til høyre med litt for liten skrift.
– Har du kjøpt billett på nett skal du ha mottatt en epost med ditt billettnummer.

Registrer armbånd:
Du skal bruke brikkenummer (16 tegn) og sikkerhetsnummer (6 siffer) som du finner på baksiden brikken på armbåndet ditt. 

Når du har gjort dette kan du fylle på penger på nett, slik at du kan gå rett på mat og drikke når du ankommer festivalen. Fyller du penger på nett, blir også tilbakeføringen gjort automatisk i etterkant av festivalen. 

Vilkår og annen informasjon om betalingsbrikken og festivalkontoen finner du hos Intellipay

OFTE STILTE SPØRSMÅL OM BETALINGSLØSNINGEN

Hva er cashless betalingsteknologi og hvordan bruker jeg det?

Ditt personlige festivalarmbånd er ikke bare billetten for å komme inn på Vervenfestivalen fortere, men vil også fungere som din digitale lommebok til å betale for mat, drikke og andre varer på området. Armbåndet gjør det enklere for deg å nyte festivalen ved å redusere kø på utsalgsstedene og lar deg legge igjen lommeboka hjemme. Det er slutt på å måtte rote rundt i lommene etter vekslepenger eller gammeldagse løsninger med poletter. Fyll opp festivalkontoen din på forhånd, og du er klar for Vervenfestivalen 2017!

Cashless er den eneste betalingsløsningen på festivalen. Få det meste ut av festivalopplevelsen – registrer armbåndet ditt på forhånd og fyll på penger før du ankommer festivalen! Dette vil spare deg for mye tid, og du kan gå rett på sak når portene åpner.

OBS! Vi gjør oppmerksom på at et registreringsgebyr på 50 kr blir trukket fra kontoen din ved første påfylling. Dette er et engangsbeløp. Alle forhåndspåfylte midler som ikke er brukt opp når helgen er omme, vil bli tilbakebetalt til deg (les mer under punktet om refusjon under).

Hvorfor burde jeg registrere armbåndet mitt?

Ved å registrere armbåndet og opprette en konto, vil du ha muligheten til å fylle på penger på nett før du ankommer festivalen. En registrert konto gir deg også muligheten til å ha oversikt over pengebruken med e-kvitteringer på alle transaksjoner, hele tiden se hvor mye penger du har igjen og muligheten til å fryse kontoen din om du skulle miste armbåndet.

Hvordan registrerer jeg armbåndet mitt?

Det første du gjør er å klikke på «registrer»-knappen på toppen av siden og registrere deg ved å legge inn opplysninger manuelt eller med Facebookprofilen din. Før registreringen aktiveres, må du klikke på «aktiver»-knappen i bekreftelsesmailen sendt til den registrerte adressen. Når kontoen din er aktivert, logger du inn på kontoen for å linke armbåndet ditt. Siste steg er å fylle penger på brikken!

MÅ jeg registrere meg?

Nei, det må du ikke, men vi anbefaler på det sterkeste at du gjør det. Dersom du velger å ikke registrere deg vil ikke funksjoner som kredittpåfylling på nett, sporing av kjøp under arrangementet eller automatisk refusjon være tilgjengelig, med mindre du er registrert på forhånd.

OBS! Dersom du mister et uregistrert armbånd i løpet av festivalen, kan vi dessverre ikke deaktivere eller erstatte det for deg.

Hvordan fungerer betalingsbrikken?

Når du har fylt på brikken din, scanner du den først én gang for å starte transaksjonen ved et av betalingspunktene på festivalområdet, deretter én gang til for å konkludere og bekrefte transaksjonen. Kjøpesummen blir da trukket fra kontoen din. For å fylle på mer penger på kontoen, kan du fylle på via telefonen eller gå til en påfyllingsstasjon på festivalområdet. Hvis du ikke har nok penger på kontoen når du skal gjennomføre en betaling, vil du ikke få godkjent transaksjonen.

Kan jeg fylle på penger på festivalområdet?

Ja, du kan fylle på kreditt under festivalen ved å besøke en av påfyllingsstasjonene på området, eller via nettsiden fra telefonen din. Ved påfylling på området velger du selv om du vil betale kort eller kontant.

Hva er Auto Top-up?

Den beste måten å nyte betalingsløsningen vår på, er å aktivere «Auto Top-up» når du fyller kreditt første gang. Dette tillater automatisk påfylling av 200kr hver gang du når den nedre grensen på 100kr og du slipper å tenke på om du har nok penger på brikken din. Enkelt og greit!

*Merk at om det er et problem med gjennomføringen av betalingen din eller at betalingen blir avvist, vil ikke Auto Top-up bli aktivert. Da må du deaktivere Auto Top-up og reaktivere med en suksessfull betaling. Hvis problemet vedvarer, kontakt kundeservice på festivalområdet.

Hvordan sjekker jeg saldoen min?

Rundt omkring på festivalområdet finner du lesere for betalingsbrikkene, og også en egen kundeservice-bod, hvor du kan sjekke saldoen din på en av leserne våre. Scann brikken din, og saldoen vises på skjermen. 

Dersom du har registrert ditt armbåndet til en festivalkonto, kan du sjekke saldo på nett eller på smartelefonen din.

Kan jeg splitte et kjøp med en venn?

Nei, du kan ikke dele opp en betaling. Kun ett armbånd kan brukes til å åpne en transaksjon, og det samme armbåndet må brukes til å bekrefte betalingen. Dette kommer av sikkerhetsmessige årsaker, for at brukeren skal ha kontroll på sin egen pengebruk. 

Kan jeg overføre kreditt fra en konto til en annen?

Nei, du kan ikke overføre kreditt. 

Hvor sikker er betalingsløsningen?

Dette systemet er bank-sertifisert (Common Criteria EAL3 +). All data er kryptert med minimum 256 bit. Ingen informasjon lagres på brikken, så om du mister armbåndet kan du logge inn på kontoen din og fryse brikken. Ta kontakt med kundeservice på området for assistanse.

Hva skjer hvis jeg ikke bruker opp all kreditten jeg har lastet opp på brikken min?

All kreditt over 5kr som ikke er brukt ved festivalslutt blir refundert i henhold til følgende vilkår;

+ På nett: Utestående kreditt, kjøpt på nett, tilbakebetales automatisk til kortet ditt (minus behandlingsgebyr på 5kr) innen 7 virkedager etter festivalslutt. 

+ På området: Utestående kreditt, som er kjøpt på festivalen, krever at du fyller ut et manuelt refusjonsskjema. Dette finner du under tilbakebetalingssiden på kontoen din. (minus behandlingsgebyr på 5kr) 

Fristen for å søke om manuell refusjon er 1. juli. Ved bekreftelse blir tilbakebetalingen behandlet innen 7 virkedager. 

Jeg har fortsatt spørsmål! 

Send en mail til intellipay@vervenfestivalen.no eller ta turen innom kundeservice-boden på festivalområdet for mer informasjon om betalingsløsningen. 

Kommentarer